BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 8, 2009

REPORT AKTIVITI MUSIM PANAS 2009 – LOKASI : JEPUN


Berikut adelah antara beberapa aktiviti musim panas yg gua nk story kat korang…
1.      ICK : Ini Camping Kite…Aktiviti nih dianjurkan oleh KEREL & THE GANG..Tak tau aah saper gang die..Dijalankan selama 2 hari kat area2 rahsia kat OKUTAMA..Yg join aktiviti nih adlh dak2 JAD..Kiter org buat bbq,mandi dan teguk air sungai,GORENG PISANG  & etc…
2.      Melawat Gogome dan Tasik 8: Idea bernas nih diilhamkan oleh SHIDEE..kat tasik tuh,,gua tlh dpt beli teh momo plg sedap..GOGOME adlh 5th POINT utk mereka2 yg nk mendaki gunung fuji…Time kite org pegi tuh,,kabus tebal dan SEJUK kaw2..
3.      Mandi manda di Hadano : Idea si BECKO..Sbb boring pada suatu hari ahad yg panas,,die gi usha tenet..Pastuh carik sungai..Dek kerna idea die yg bernas nih,,gua dan SHAHRIN habis 4000YEN utk beli t-shirt dan seluar mandi sungai…Balik je dari mandi sungai,,kite org belasah kaiten sushi berpinggan2 dan sekali lagik habis beribu2 YEN..NICE !!!
4.   BBQ setiap minggu : Satu aktiviti separuh giler..Kepala die adelah SHAHRIN,BECKO & gua..Dimulakan dgn keinginan gua nk makan ayam percik,,gua carik2 laa resipi die kat tenet…gua siap announced kat facebook lagik…gelabah giler guaTetibe satu hari,,SHAHRIN & BECKO kasik idea utk buat bbq..gua dgn sepantas kilat setuju..1st week,,kite org makan IKAN PERCIK & TAKO YAKI..Minggu2 seterusnya,,kite org tlh improved teknik2 dan resipi bbq dan jugak menu hidangan…
5.      Fuji Climbing : Aktiviti yg penat kaw2 nih telah diilhamkan oleh dak2 USRAH..tak tau saper nyer idea..Tp antara dak2 bukan USRAH yg join adelah gua,MAT LEH,PIJIE & SAIDO..mmg sengsara dan azab mendaki gunung fuji nih..gua ingat dgn kepakaran gua yg berpengalaman mendaki beberapa gunung kat Malaysia time skolah dlu,,gua tak kan hadapi masalah(amaran keras : ade unsur2 bangga diri dlm ayat nih…).. Gunung Fuji adelah gunung berapi..Takde sungai utk lepak2 minum teh atau mandi2,takde pokok2 tebal utk melindungi diri dari kesejukan yg melampau,takde tanah2 yg lembut utk baring tidur…Yg ade adelah bongkah2 batu dan debu2 pasir yg dpt kasik korang sesak nafas,,takde akar2 pokok banir utk bersandar lepak2 citer hantu,,takde buahan2 hutan utk dirembat makan..So,,sng citer,,gunung fuji nih adelah gunung yg bosan utk didaki,,tp sgt berbaloi kalo nk tgk matahari terbit…Hajat asal adlh utk melihat matahari terbit,,tp syg sekali – hari berkabus kaw2..Dan yg plg best,,gua tetap dpt control macho tido dgn nyenyak atas batu-batan gunung fuji yg sejuk..Sedar2 je hari dah cerah..NICE !!..subuh dlm waktu subuh tuh jgn tanye aaah!!! (Diharapkan pembaca tidak membuat aksi burn subuh cam nih..)..Peristiwa yg plg takleh lupa adelah kepala kene batu..Time tuh tgh tido…Tetibe org sekeliling menjerit kaw2..gua buat dunno je ah pasal gua ingat dieorg excited giler jumpe gua..KEDEBUK !!!...tetibe rasa sakit kaw2 kat kepala..gua usha2 kepala gua dgn jari tgn - tgk ade darah ade kat jari !!..gua suspen..Mende plg cuak gua fikir time tuh adelah – HILANG INGATAN...tp Alhamdulillah,,,gua dpt sampai ke puncak…Yezzaa !!!
6.       Berfutsal : Mcm biasa..Main plg minimum adelah 2 jam..Lokasi : gelanggang futsal…
7.      Melepak kat TOKAI : Tido dan berfoya2 sambil gossip2 dan umpat2 skit pasal org len kat rumah becko...Kengkadang layan citer kelakar cam KELIWON,,LONG KONG,,TOWER 13…Antara peserta yg rajin hadir adlh gua,SHAHRIN & MAT LEH...ROY ade skali je join…Blah aaah ngko ROY!!!!...(tetibe rasa nk marah kat ROY..)

2 comments:

aReLaN said...

daimp...nme ak tak kua skali pn.hahahaha

mr D said...

ade aaa..nama ko tlh ditulih sbgai "MAT LEH"..