BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 21, 2009

Penjelajahan Ke Ebina


Hari itu hari ahad…Tarikh hari itu adlh 19hb Dis 2009…Ketika itu rmai dak2 JAD sdg mati kekeringan sbb duit scholar YPM tak masuk lgk…Beberapa misi membazir duit sprti shopping tanpa sedar diri,,,karaoke dgn sengau,,,melontar bola boling ke dlm longkang ataupun men game kat game centre tak dpt dijlnkan dgn sempurna…Tapi,,,gua masih ingat lgk…Sblm hari itu,,pada waktu mlm…Hari itu sblm hari itu adlah hari sabtu…Tarikh adlh 18hb Dis 2009…Mlm itu,,,gua tido awal (6.30pm) dek kepenatan bertungkus lumus membazir masa dgn bergelak ketawa sambil pura2 buat 論文 kat lab…Tetibe,,,gua terjage dari tido…Jam menunjukkan pukul 10pm lebih…Tetibe lgk,,,hati gua kuat mengatakan bhwa gua perlu mkn burger mcm Big Mac besok waloapepun terjadik… Argh,,sudah…Mana gua nk carik burger halal mcm Big Mac kat Jepun nih???...Order baticrom mana sempat…Baticrom pun takde jual Big Mac,,,kata otak gua kat hati gua yg demand burger kaw2 sgt… Dulukan Izyan ade rekemen kedai Burger kat Ebina…Die ckp kedai tuh halal…Kan ade die promote kat YM,,,reply hati gua… Ye la ye la,,,otak gua memberikan jawapan dgn tak ikhlas…Maka otak gua pun dgn IQ yg tinggi tahap Einstein memikirkan strategi utk menghasut bdk2 JAD utk kluar makan burger kat Ebina…Lalu gua pun memikirkan idea2 best yg bleh dijadikan alasan utk ajak dak JAD kluar…Akhirnya,,otak gua dpt idea menarik…Idea tersebut adlah makan burger & tgk wyg citer Forth Kind kat Ebina…Gua pun contact Mat Leh dgn YM ajak die kluar…Pastuh gua contact Totoro,,Roy dan beberapa makhluk lain lgk…Sprti yg dijangka,,rmai dak2 JAD tak dpt nk follow idea bernas gua nih dek kekeringan duit…Maka,,,gua, Totoro & Mat Leh je yg gi Ebina…Tepat 2.02pm hari Ahad,,,gua dgn Totoro sampai kat Ebina…Mat Leh sampai lebih awal lgk…Kite org tanpa byk bunyik segera bergerak ke Kedai Burger…Mat Leh guide kite org berdua dgn peta yg die dah donload dari tenet awal2… Jauh ke kedai tuh Mat Leh??? ,,,Totoro bertanye…Entah..aku pun tak pernah giTapi aku ukur dgn pembaris smlm jarak die lebih kurang 1km,,,Mat Leh jawap dgn konfiden membuatkan gua dgn Totoro sakit perut gelak… Power giler ko ukur jarak dgn pembaris,,,respon Totoro dgn penuh kagum…Last2,,,slpas berminit2 jln kaki,,,sampai gak kat kedai tuh… Gua rasa jarak die lebih 1kmTernyata pembaris Mat Leh tak leh dipercayaiByk 誤差nih,,,getus hati gua… Ya rabbi,,,mahal gilo harge Burger Big Mac kat kedai nih700YEN..@$%&*^*^&,,,bising otak gua…Dek perut yg lapar,,,kite org bertiga pun order laa Burger dgn Kek Kacang…So,,,sumer skali 850YEN…Lepas je mkn,,,kite org terus chow gi Toho Cinema pasal nk tgk Forth Kind…Tgh2 on the way,,,ntah mcm mana Mat Leh ckp die nampak kubah kat satu area yg agak jauh dari kite org pd pandangan mata kasar… Masjid Ebina tuuh kot..,,,Mat Leh bersuara…Disbbkan time tuh masih tak solat Asar lgk,,,kite org pun segera pegi ke arah kubah tuh dgn harapan dpt solat Asar kat dlm Masjid Ebina…Setelah agak lama berjln kaki,,,kite org sampai kat dpn bgnan 2 tingkat yg berkubah tuh… Besar giler bgnan die,,,gua tetibe kasik komen mcm tak percaya ade masjid yg besar kat Ebina… Apsal ramai jepun???..,,,komen Totoro plak…Maka kite org pun check la signboard kat sekitar bgnan itu…Tertera dgn jelas perkataan 図書館 yg membuatkan gua gelak kaw2…Dgn perasaan hampa tak dpt solat Asar kat dlm masjid,,,kite org bertiga bergegas ke cinema beli tiket dan solat…Forth Kind??...Citer nih mmg suspen dgn byk adegan2 kene rasuk dari video ori…Selesai wyg,,,kite org mkn plak kat Kedai Darbar…Mat Leh & Totoro menunjukkan skill mereka membaham Roti Nan tanpa belas kasihan…Gua makan kebab je pasal CC perut gua kecik je,,,1.8 CC…Die org nyer saiz adelah 3.0 CC…Habis membaham,,,kite org jln2 kat VinaWalk dan shopping skit kat ABC Mart,,,UniQlo & kedai teady bear…Gua sampai rumah pukul 10pm lebih…Dan disbbkan byk sgt tgk video rasuk pd hari tuh,,,gua susah nk tido mlm… Ini yg problem nih kalo tgk citer2 suspen versi ori nih...,,,bising otak gua…Lantas,,dgn kesejukkan yg kaw2,,,gua tabahkan diri amek wuduk dan bace sedas dua ayat pendinding…Sedar2 je dah pg dimana alarm clock yg gua set utk bgn subuh tlh tidak berbunyik lgk… Ciss…!!!,,,komplen gua kat diri sendiri….



#Burger die bersaiz lebih kurang sama dgn Big Mac..Gua tak amik gambar pasal gua dah belasah   awal2 burger tuh…

4 comments:

ummi said...

wow..mcm sedap jek burger...beli bungkus r satu utk aku =P

mr D said...

hahaha..no hal..tp kasik aku 700YEN dlu aa..

aReLaN said...

hahaha...nnt check blik mne masjid ebina tu kt tenet

cik dlabuseiyn said...

nasib la korg smpai tosyokan..ok la lg..kalau di buat nye smpai church x psl2 je korg jemaah dlm tu..hahah