BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 7, 2010

DILEMA SEORANG LELAKI MACHO,,TOUGH,,SEKSi,,MENARIK & MENGGIURKAN…

Seantero dunia mengetahui bahawa gua adlh seorg lelaki yg macho,,tough,,seksi,,menarik menggiurkan @ delicious…Walopun gua dilengkapi dgn pakej2 idaman dambaan jutaan wanita seksi,,hot,,alim,,warak & menggoda kat dunia nih,,,gua jugak tidak terlepas daripada mengalami beberapa masalah yg biasa dihadapi oleh lelaki2 lain…Skrg nih,,,gua tgh ade satu dilema…
                                                                                *****|*****|*****|*****|*****
Apakah dilema gua???...Dilema gua adlh :- Kereta !!!...Utk budak baru grad & baru nk masuk keje baru nk aktif perangai2 playboy kat kelab2 mlm sekitar Lembah Klang mcm gua nih,,,gua memerlukan :
1. Kereta yg jimat minyak – CC (Cuasa Cuda) engine kurang dari 1.8 ;
2. Body design yg menarik ;
3. Car’ performance (engine,,brake,,handling & etc) yg bleh tahan (bukan utk racing !!!);
4. Safety yg okay la (driver & front passenger Airbag provided);
5. Harga kereta murah ;
6. Kereta baru – under warranty ;
7. Spare parts & Body Kit senang carik ;
8. Service centre kereta yg byk kat Malaysia ;
9. Bleh angkut passenger ( hanya wanita seksi dan difikirkan layak shja ) minimum 2 org ;
10. CC engine yg besar daripada 1.3 ;
11. Kereta saiz kecik tapi selesa ;
12. Affordable utk budak fresh dari Univ ;
13. Reason2 lain yg tak dpt ditaip disini kerana terlalu peribadi !!!...
                                                                                *****|*****|*****|*****|*****
Dilema ttg kereta ini muncul setelah pada suatu hari gua usha2 internet pasal kereta Proton Satria R3R3 bermaksud Race, Rally, Research & RecycleSatria R3 adlh sbuah kereta limited edition…Harga Satria R3 adlh pada sekitar rm115,000 ++…Walopun design & specs die menarik,,,tapi disbbkan harga die agak tak senonoh utk budak2 baru grad mcm gua,,,gua terus cancel niat nk beli kereta Satria R3
                                                                                *****|*****|*****|*****|*****
Lalu gua membawa diri dgn usha2 kereta lain…Beberapa kereta2 buatan oversea dan local gua usha2 dgn penuh khusyuk…Setelah berhari2 gua makan tido makan tido,,,akhirnya gua decided kereta yg bakal gua beli nih mestilah kereta Proton…Kenapa Proton???...Kenapa tak Nissan,, Honda,, Perodua,, Kia,, BMW,, Mercedes??...Sbb utama adlh kerana gua saport kaw2 barangan buatan Malaysia…Sbb utama kpd pemilihan Proton adlh : Gua nk beli KERETA BARU yg affordable dan memenuhi 13 kriteria di atas…
                                                                                *****|*****|*****|*****|*****
Lalu,,,hati gua terpikat pulak pada Satria Neo CPSSatria Neo CPS nyer design pada mata gua adlh sgt menggodaDesign body die kurang menggoda skit je dari design body awek korea yg gua jumpe time snowboad dlu…Specs die buleh tahan la…CC engine adlh 1.6…Harga plg mahal cincai kire adlh rm61,000...Gua pun jatuh cinta dgn Satria Neo CPS…Gua kontek adik gua yg sdg bljr kat Penang tanye die ttg Satria Neo,,,mintak edbais skit…Lepas sejam lebih bermuzakarah,,,adik gua TAK BRAPE BERKENAN dgn pemilihan Satria Neo CPSMember gua pakai kereta Satria NeoTakde CPS laaKereta tuh sempit gile beb kat blkg driverGua duk blkg,,,rasa azab gilerTp design die menarik laKalo nk nek sorang dua,,,okay…” …Gua usulkan plak kat Pengurus Kewangan dan isterinya…Pengurus Kewangan bekap gua dgn ckp Ok,,semat utk org muda…”…Tp,,,isteri beliau membangkang dgn hujah Kereta 2 pintu,,,leceh bla bla bla nanti kawin kene tukar kereta lagik bla bla bla….”…So,,,keputusan para hakim dah jadik 1-2 dgn tidak memihak lgsung kpd gua…
                                                                                *****|*****|*****|*****|*****
Maka gua pun memikirkan kembali hasrat gua utk beli Satria Neo CPS…Berhari2 gua kurung diri gua dlm rumah utk memikirkan hal Satria Neo CPS nih…Gua pun bukak blk tenet,,,check kereta lain keluaran Proton…Gua usha kereta Gen2 CPSCC engine adlh 1.6,,,4 pintu dan harga plg mahal cincai kire adlh rm61,000 jugak… Gua dah mati kutu bile tgk harga die lebih kurang je dgn Satria Neo CPS yg hanye ade 2 pintu…Specs engine lebih kurang je…
                                                                                *****|*****|*****|*****|*****
Tambah jadik trouble,,,tetibe gua sedar status bekerja gua adlh :- TIDAK TAHU BERAPA LAMA BEKERJA DI MALAYSIA…Dlu,,,masa gua borak2 dgn manager kilang,,,die ade ckp die nk antar gua gi Jepun blk utk kasik polish lgk skill2 bekerja gua…So,,,tak pasti brape lama gua akan keje kat Malaysia nih…Kalo setakat keje kat Malaysia kurang dari 1 tahun,,,takde keperluan lgsung utk gua beli kereta baru…                                                                           
                                                                                *****|*****|*****|*****|*****
Gua nk keje,,,tp takde kereta…Takkan gua nk nek bas kilang plak hari-hari…Stlh penat berfikir,,,gua decide utk beli kereta lepas dah masuk keje nanti,,,lepas dah dpt tau hala tuju kerjaya gua…Sementara tuh,,,gua dgn kuasa ¼ veto akan pow kereta isteri Pengurus Kewangan sehinggalah dpt beli kereta sendiri…Kah Kah Kah…
                                                                                *****|*****|*****|*****|*****
Tapi,,,gua masih buntu samada nk beli NEO CPS-2 pintu atau Gen 2 CPS-4 pintu…Aiishhh !!!....  

PEMBERITAHUAN :
1.       -Diminta setiap pembaca budiman menyalurkan sejumlah duit kepada penulis blog utk beli kereta baru…
2.       -Gua dgr criter Proton nk kluarkan enjin Turbocharged Campro pada 2010-2011
3.       -Gua dgr lagik criter,,,Proton tgh susah payah bikin Hybrid Engine
4.       -Kdg2,,, power window Proton mcm celaka !!!...
5.      -Gua tak test drive lgk due2 kereta tuh…Gua baru dlm peringkat 1 utk evaluate kereta2 nih dari spesifikasi DESIGN & KEY FEATURES … 

10 comments:

fareez said...

gua sarankan lu angkat kete peugeot 308.. harga baru rm 96k..
beli warna merah atau biru kalau nk tarik awek clubbing, warna hitam atau silver kalau nk sejukkan hati pengurus kewangan dan isteri hak hak

Anonymous said...

gen2 bro...
lawa plak tuh=
duit ko bawak balik berjuta duit jpon nak simpan lama2 watper=

aienrozaini said...

hahahaaa...nah 100yen g beli kete!

ko beli kete tolak lah. senang xde pintu (so isteri pengurus kewangan xleh nk complaint 2 pintu). cc bwh 1.8. myk xperlu. harga murah. warna boleh ditukar setiap mgu. musim durian leh bwk g dusun angkut doghiannn kek simpang doghiannn =P

ijyou desu.

MizzMiza said...

haha..
aku setuju ngn ain.x payah loan2 ,x payar order2,ko leh dapat trus kete tuh.

**satria limited edition tu lawa juge.kih3

shafiqahshaharuddin said...

kalu susah2,ko bwk motor je mangat...baru macho...ekekek

aReLaN said...

hahahaha...ntah mangat.jd mat rempit cam ak ni dhla.wlupon kanousei utk mati tu tinggi, tp tu sme ats dri sndri.berhati2 d jalan rye.

mr D said...

@tuan fareez :
gua dah usha kete peugeot vti yg mcm lu ckpkan tuh...harge die rm96,500...kalo gua bayar downpyment rm30k,gua amik loan 9 tahun, gua kene byr rm770.91 tiap2 bulan...byr loan 9 thn adlh rugi...so,,kalo gua buat loan 6-7 tahun (rm1078.78-rm946.83),,gua rasa gua makan cekodok je hari2...

mr D said...

@anony :
kalo ade berjuta2 duit,,gua tak beli gen2...gua beli ferrari terus...haha

@ain panjang :
kogheto tolak ekau khobarkan...buek apo den nk naik kogheto tolak tuh...buek ponek den ajo..laie satu,,cubo laa ekau nih kasik 10,000Yen...sonang sikit hati den...
*doghian takdo kek smpg doghian !!!..yg ado pokok gotah !!!

mr D said...

@cik asmiza :
hahahaha...kalo aku nek kete sorong,,,ko tolakkan,,,aku no problem..
#satria itu mmg lawa...beli aaa...nanti aku tumpang...haha

@kak siti :
ikemen kalo bawak beskal pun macho kak siti...keh3...

@matleh :
malaysia panas dan hujan...pastuh jln licin...lori plak bawak mcm haram...bus pun sama..rate utk kene sondol, eksiden teruk adlh tinggi..haha

mr D said...

@tuan fareez :
tp kalo lu ade hajat nk kasik sedekah kat gua rm2,000-rm3,000 utk beli kete peugeot tuh,,,gua terima dgn hati yg terbuka penuh ikhlas..hahahaha