BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 24, 2010

Intebiew Skit...

Berlabuhlah sudah tirai minggu bekerja utk gua minggu nih…Utk sedikit info lu org,,,gua start masuk keje hari Rabu (21hb April) lepas…Utk hari pertama masuk,,,beberapa sesi meeting bersama pelbagai jenis ranking officer tlh dilakukan dlm keadaan gua kadang2 menguap…Tapi time MD (社長) duk story panjang lebar kat gua,,,gua terpaksa control timing menguap gua…Okay,,,gua tanak ngomel byk,,,straight to the point

Reporter : Apakah aktiviti yg lu lakukan pada hari first??
Gua : Laa,,,hari first kompem laa kene ice-braking…Gua tlh diberi ceramah ttg company,,,rules dan etc…Hari first gua diakhiri dgn meeting khas bersama boss Department gua & org2 kanan beliau…
Reporter : Pukul berapa lu blk masa hari first?? Hari kedua??? Hari ketiga??
Gua : Hari first gua kluar office pukul 6:40pm…Gua sampai rumah pukul 7:00pm…Itu pun gua drive mcm tgh main game race kereta…Kalo gua bawak sopan santun,,,lgk lambat aaa gua sampai…Hari kedua dan hari ketiga lebih kurang sama je…
Reporter : Lu duk kat mana??...
Gua : Gua duk hostelHostel gua dlm 300 langkah je dari shopping mall besar yg ade kat USJ 19…Tiap2 bulan,,,gua hanye perlu bayar rm150
Reporter : Wat time lu masuk keje???...Mende first lu buat ape???
Gua : Company nyer waktu keje adlh dari 8:00am sampai 5:30pm…Tp department gua tak follow waktu tuh…Start dari 7:50am sampai laaa bile2 lu rasa keje lu dah habis…Biasa keje akan habis lebih dari pukul 6:00pm…Mende first yg gua buat adlh attend meeting pagi…Hari2 kene inform boss amende yg lu dah buat semlm,,progress keje dan objektif keje hari nih…
Reporter : Lu nih masuk department ape???
Gua : Gua masuk engineering department
Reporter : Apakah tugas2 engineer2 kat department lu??
Gua : Byk tanye laa lu…Antara tugas engineer kat department gua adlh buat assembly line baru,,,monitor assembly line baru,,,repair kalo technician assembly line department dah tak leh repair,,,jumpe vendor dan byk lgk laa…Susah gua nk ckp sumer...Kalo lu nampak mesin2/robot2 mcm gempak je gerak2,,,haaa lu paham2 laa itu hasil kerja department gua…
Reporter : Brape besar deparment lu???
Gua : Department gua adlh department baru…Sblm nih,,,department gua bergabung dgn assembly line departmentDlm department gua skrg,,,jumlah members adlh 12 org…Mereka2 ini adlh terdiri drpd 7 Engineers (1 Boss 4 Seniors + 2 Juniors),,,2 Asst Engineers,,,2 Technicians dan 1 Clerk...
Reporter : Skrg lu buat ape?? Takkan lu dah assemble2 machine
Gua : Skrg gua busy study teori2 yg ade dlm department gua dan ilmu2 dari department lain…Senang citer,,,gua training kat setiap departments…Ini adlh utk penting utk meningkatkan lgk skill kerja gua disamping dpt cover kekosongan yg berlaku pada sesebuah department dgn as soon as possible...Macam multi-purpose worker laaa…Pastuh,,,lepas training kene submit report kat boss
Reporter : Takde kerja tambahan???
Gua : Kompem laa ade…Kerje translate…Baru skit je laa…Dlm department gua,,,selain dari boss,,,gua dan sorang lagik budak baru je yg reti bahasa Jepun…Total adlh 3 org…
Reporter : Lu takde hajat ke nak men Fesbuk???
Gua : Kompem laa ade…Tp gua batalkan niat gua tuh…Sbb plg utama adlh,,,MD selalu buat visit kat setiap departments dan seluruh pelusuk kilang…Kalo kantoi,,,gua nk jawap ape???...Plus,,,meja boss gua 6 langkah je dari meja gua…
Reporter : Suasana kerja setakat nih mcm ner???
Gua : Buleh laa dikatakan seronok walopun mcm busy skit…Setakat nih laa…Kalo gua rasa tertekan skit,,,gua akan curik2 dgr perbualan makcik2 clerk yg dtg singgah jumpe makcik clerk kat department gua…Meja clerk sebelah je meja gua…Kdg2,,, perbualan die org nih mampu kasik perut lu terbarai akibat gelak berlebihan…Dah 3 hari gua control muke serius engineer gua utk tahan gelak…Yg penting,,,takde saper terselamat dari jadik topic perbualan die org…
Reporter : Hubungan lu dgn member2 dlm department dan budak2 dari department2 sebelah mcm mana???...
Gua : Agak rapat laa…Die org nih sumer mudah mesra…Selalu laa die org ajak lepak2 time rehat…Department sebelah kiri gua adlh QC…Kite org dipisahkan dgn dinding kayu paras pinggang je…Dprtment sblh kanan,,,gua tak tau ape…Hahahaha….
Reporter : Lu expect ape utk hari2 akan dtg???
Gua : Gua expect jumlah kerja gua akan bertambah…Malah gua jgk tgh prepare hati dan minda gua utk kerja 7hari seminggu jika perlu…Gua tanye seniors gua,,,die org ckp die org penah keje 7hari seminggu selama sebulan lebihNICE BEBEH,,,I LIKE !!!...
Reporter : Lu ingat lu robot ke keje 7 hari seminggu…
Gua : Sbb gua manusia laa kene keje 7 hari seminggu…Robot pun cuti hari Ahad…Setiap saat yg terbiar adlh satu kerugian kpd company…Utk pastikan kilang sentiasa untung byk,,,gua kene pastikan setiap machine2 yg ade dpt berjln dgn lancar…Kalo kilang untung,,,gua gak dpt bonus lebih…Gaji naik tiap2 tahun…
Reporter : Okay laa…Gua tgk muke lu dah mcm zombie…Lu pegi laa rest…Chow..
Gua : Okay2…Gua lapar laa,,,lu pegi KFC drive-thru jap..
Reporter : Wadepak !!!

1 comments:

kyo_9 said...

nice~
さっすすが社会人!