BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 1, 2010

Awek Indon dan "Khasiat" nya...

Mengikut otak gua,,,“Awek Indon” didefinisikan sbgai seorg prmpuan tulen yg memegang kerakyatan Indonesia,,,ada passport Indonesia,,,dan bekerja sepenuh masa di kilang-kilang kat Malaysia

Umum mengetahui bahawa Awek Indon nih jarang sekali mempunyai raut wajah iras2 Kris Dayanti atopun Dian Sastrowardoyo…Kalo saper2 ade jumpe muke2 Awek Indon yg cun mcm model2/penyanyi2/artis2 kat kilang2 berhampiran,,,sile inform gua as soon as possible…Mende rare tuh !!!...Gua nk kidnap bawak masuk keje kat kilang gua plak,,,jadik secretary sulit gua…

Walocamnerpun,,,kehadiran dan kewujudan Awek Indon nih sgt penting kpd perkembangan ekonomi negara,,,tak kisah lah mcm mana paras rupe mereka…Mereka ini sbnrnya sgt mahir bekerja,,,cepat tangkap,,,skill-skill kerja yg power,,,tekun,,,ade skill extra gedik-gedik dgn engineer macho mcm gua,,,seksi-seksi,,,pandai amik hati husband majikan dan tak byk karenah/komplen...Rata-rata kilang kat Malaysia mengguna pakai tenaga pekerja berkerakyatan  Indonesia

Tidak dinafikan,,,sudah tentu ade sesetgh mereka yg berperangai cilaka,,,lembap,,,sengal,,,tak cun tp pakai seksi2 sampai sakit mata gua tgk,,,suke curik brg,,,tak wangi dan lain2…Tapi biasa lah,,,seperti kata peribahasa,,, dlm setangkai buah duku,,,sudah tentu ade sebijik yg rasa suwey
  
Dan gua kerap kali cube membuat perbandingan antara Awek Indon dan Awek Malaysia…Masing2 ada kelebihan dan kekurangan…

Cuma,,,satu mende yg gua nk highlite yg ade pada Awek Indon dan yg takde pada Awek Malaysia adlh :
GELEK GERUDI

Sbnrnya,,,tak lama lgk kilang gua akan ade Annual Dinner kat hotel…So,,,ade persembahan skit…Untuk buat persembahan,,,mereka2 yg berminat perlu register…Bile dah register,,,akan ade audition…Ini adlh penting supaya penyanyi2 suara katak takkan kuar nyanyi time hari penting tuh nanti…

Ade ke patut sekumpulan Awek Indon yg rupe paras buleh tahan  menggelarkan diri mereka BABY GAGA kasik gelek super gerudi depan mata gua…Ape jadah !!!...Die punyer gelek mmg superb...Gua nk je ukur baper darjah sudut gelek die dgn pembaris ukur sudut gua...Gua dgn sorg member gua (salah sorg hakim audition) nyaris2 pitam melihat aksi2 celaka cool camtuh…Yg gua pelik,,,takde sorang pun  Awek Malaysia yg berani nk challenge Awek-Awek Indon nih dgn mempamerkan GELEK BULLDOZER plak…

Ok aaa,,,gua berenti sampai sini je aaa…Semlm nyer insiden tuh kasik effect kat badan gua sampai skrg…Badan gua rasa seram sejuk nih…Pil demam,,,ubat batuk,,,selesema sumer gua dah telan…

OK2…CHiow…

*Khasiat = GELEK GERUDI !!!...

4 comments:

George M. said...

hahaha..
gelek gerudi..
lagi satu.
peribahasa pasal duku ko tu mmg celaka mangat.hahah

aReLaN said...

hahaha...power gler awek indon tmpt ko.sni tkde pn

kyo_9 said...

pergh.. baru masuk kerja dah dapat jadi judge?! xde ke 3gp aksi gelek gerudi tuh?! (笑)

mr D said...

@kucai :
hahahaha...gelek gerudi die org sgt maut...grr..grr...hahaha

@matleh :
tuh aa ko...baik ko apply keje kat kilang aku...hahaha

@saido :
aku tak jdk judge...member aku yg jadik judge...aku tgk2 je...3gp??..hahahaha...henpon cokia aku kamera die tak power...