BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 7, 2011

Criter Berahi !!!...(Tajuk adlh utk tujuan gimik murahan semata-mata)

Uisshh,,,lama betoi aku tak hapdet blog…janggal plak rasanya…sejak sebulan kebelakangan nih,,aku dah jadik ½ warewolf,, ¼ zombie dan ¼ maknusia…biasak la,,ade projek baru…maka,,busy laa skit…tapi hari nih,,, aku hamik decision utk chow awal dari ofis…biasa kul 12.ooam aku still lagik pegang sekerew draiver…aku nekad utk setat henjin kete pukul 6.5opm walopun aku tau,,,bahwa time2 hampir maghrib tuh,,aku still ade satu meeting utk dihadiri…tapi aku tak kire !!!...tgh2 aku panaskan henjin kete tua aku,,,tetibe henpon aku kuarkan bunyi,, grrr..grrr…grrr..grrrr… (ini adelah bunyi yg dihasilkan daripada mode vibration henpon norkiah + syiling dueposen 3 keping yg diletakkan dalam keadaan tanpa vakum dlm poket sluar kilang) sbgai menandakan satu SMS dah di-received..hati aku pun dup dap dup dap…aku berdoa kaw2 dgn sisa2 wuduk asar yg belum kering sepenuhnya supaya SMS tuh bukan dtg dari Boss…Alhamdulillah,,ternyata bukan…tapi SMS tuh berbunyi cengginih,, mama dah sampai simpang KLIAlagik 40 minit sampai aku pun jadik gelabah seraya berkata di dalam hati,, aaah sudahtakde inform,,tetibe jek nihmana aku nk sorok pompuan kabaret parti liar mlm semalamhabis aaa parti liar mlm nihaku dah gantung belon2 dah…aku pun tepon sumer skandal2 aku supaya cut off sumer plan utk berliar2 dgn aku kat rumah mlm nih…aku nasihatkan die org supaya duk kat rumah baca buku sehingga keadaan menjadik terkawal semula …dgn tanpa ade perasaan utk follow undang2 jalan raya,,,aku pun terus cabut dari ofis balik ke rumah…sampai rumah,,aku kemas2 skit…kasik vacumm…pewangi rumah brand ambi pur aku kasik on ke tahap maksimas…tak lama lepas aku simpan vacum cleaner dlm stor,, tepon aku berbunyi lagik… aaaaabah dah kat luar…lantas,,aku pun bukak pintu…

Lepas sume org dah setel maghrib,,,dah layan berita penting buletin utama (15minit pertama je),,,maka kite org pun menuju ke acara seterusnya yg aku sgt idam2 kan iaitu acara MAKAN MLM…kah3…biasanya,,aku asyik tibai mkanan kedai…tapi hari nih,,ade makanan free…muahahahahahahaaha haktuih …mak aku dah ready siap2 masak dari Johor…pergh,,,mmg berterima kasih betul…aku pulun tibai semua…makanan free,,dicampur pulak dgn rasa air tgn yg telah ditelan sejak dari kecik,,,mmg tak tergambar dgn kate2 cam mane indahnye perasaan aku time tuh…

Selesai acara basuh2 gelas,,,basuh2 sudu,,,basuh2 tupperware makanan dan etc,,,aku pun lepak tgk HBO HD…aksi wanita memakai pakaian ketat lagik seksi sambil melakonkan aksi berahi lagik  berani mati ternyata tidak memikat hati mak aku…mak aku mencapai remote astro dan lantas picit beberapa digit sambil kata kat bapak aku dah nk setat dah niiih…dlm otak aku,, ini mesti citer korea nih…tapi aku ternyata salah….program CUPCAKES WAR pun kuar kat skrin tv aku sebaik sahaja nombor 706 habis ditekan…

Mule2 aku tak baper layan sgt…Tapi lama kelamaan,,aku rasa syook plak…aku tgk,,omputih2 dlm rangcangan tuh bertungkus lumus battle dgn opponent masing2 utk buat cupcakes yg sedap dan menarik dlm masa yg ditetapkan…saiz cupcakes die plak mmg besar…ade laaa dlm saiz penumbuk !!!...seyes,,,saiz kuih keria pun kalah…mak aku yg bekerja sbgai penerima tempahan cakes,,kuih muih,,biskut2,,cupcakes,,,dan jahitan baju kurung sepenuh masa begitu tekun tgk tv…aku rasa,,,satu due idea baru utk decorate cupcakes tuh mesti mak aku dpt tangkap…cupcakes nih yg lecehnya adalah kat part TOPPING DECORATION…kdg2,,customer nih nak bentuk bunga2 laaa,,,bentuk2 daun2 laa,,,nk bentuk berbeza2 laa dan mcm2 lagik…ye laa,,,skrg nih cupcakes pun dah jadik hadiah tunang !!!....tp aku nk inform korang,,,bisness cupcakes nih bleh tahan gak income die…income mak aku jual cupcakes adlh lebih dari gaji aku yg bekerja sbgai engineer…kdg2 tuh,,,rasa nk berenti keje pun ade…rasa mcm nk lepak rumah,,buat cupcakes…bleh buat sambil tgk2 tv,,,tak perlu nk buat presentation dpn bos2,,,tak perlu gelabah2 nk kene monitor production dan etc…

So,,,kesimpulan dari thesis aku mlm nih adalah,,,
1. MINGGU DEPAN NYER HARI JUMAAT,,AKU NK BALIK AWAL UTK TGK CUPCAKES WAR…
2. kite bljr tinggi2 pun blm tentu dapat gaji tinggi2 time keje…
3. sebusy mana pun kite,,,luangkan lah masa bersama kluarga contohnya makan malam sesame,,,solat jemaah ke dan etc…
4. kalo ade meeting waktu dah nk maghrib,,,jgn join…lebih baik anda balik rumah dan prepare alasan utk kene tibai pada hari keesokkannya
5. jgn praktikkan solat asar dah nk dekat maghrib…*sile jgn tiru aksi penulis thesis nih!!!




#aiseh,,,,besok keje…alasan utk jawap tak pikir lagik....Habis !!!...

4 comments:

Anonymous said...

engineer gaji mmg sket weyh.. cam haram..

mr D said...

itu aaa pasal...tapi takpe,,,aku usaha utk jadik boss engineer plak..mebe gaji die 8kali ganda kot...

aReLaN said...

slagi mne kte kt industri ni,brp la sgt leh dpt dow.kna buat bisnes gk ni.hahaha

mr D said...

aku ingat nk gi jumpe man city...jadik tukang potong rumput...owner kaya raya...