BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 8, 2010

MERENGEK !!!...

Gua nk citer kat lu org skit ttg mama gua…Dlu kan,,,time gua kecik2,,,kalo gua demam kan,,,mama gua akan buatkan gua milo panas…Lepas tuh kan,,,mama gua akan buatkan gua bubur nasik…Dlm bubur nasik tuh,,,mama gua letak karet,,,ikan bilis,,,kicap manis skit dan daun sup skit...Gua tak tau apesal,,,bubur mama gua tuh gua rasa sedap giler walopun ingredient die takde lah gempak sgt…Pastuhkan,,,milo panas mama gua tuh,,,gua rasa cam hot chocolate kaw2...Gua ade tanye mama gua ttg resipi ape die pakai…Gua jgk dah kaji selidik cara-cara die buat milo panas dgn bubur nasik…Tapi ntah cam ner,,,gua rasa gua tak dpt kalahkan mama gua ttg due2 bab tuh…
                                                                                               *************************************
Skrg kan,,,gua tgh demam…Cilakak betul gua rasa skrg nih…Gua tak tau apesal…Pagik tadik,,,gua elok je layan video Youtube lagu2 pop Korea…Gua layan awek2 Korea nyer lagu je !!!…Antara group yg gua layan adlh SNSD,,,Wonder Girl dan T-Ara…Sumer awek2 tuh cun2 belaka…Berselera betul gua layan breakfast dan lunch dgn hanye tgk video awek2 manis KoreaKenyang perut !!!...Pastuh,,,ntah cam ner,,,lepas Zuhur gua bleh tertido sambil duduk dpn computer…Sedar2 je dah Maghrib…Jahanam,,,gua burnt AsarApe gua nk jawap nanti !!!...Lepas tuh,,,bermulalah episode demam gua…
                                                                                               *************************************
Lepas Maghrib 3 rakaat,,,gua pun try2 laa nk buat milo panas…Gua dah elok2 letak 3 sudu serbuk milo dlm bekas 600ml apabila gua sedar yg gua takde susu…Gua tepuk dahi kaw2 tanda menyesal tak beli susu time gua sihat…Sbb dah takde cara lain,,,gua terpaksa letak beberapa sudu gula halus sbgai ganti…Rasa milo tuh kaw2 lari…Terpaksa tekak gua teguk…Mmg sadis !!!...Disbbkan rasa milo lari kaw2,,,gua plan nk letak cheese dlm milo…Tapi ntah cam ner,,,gua tak sampai hati…Cheese pun asal dari lembu jgk kan...Susu pun asal dari lembu…So,,,cheese = susu !!!...Sepatutnye,,,cam tuh laa equation die…
                                                                                               *************************************
Habis je Isyak,,,gua masak nasik…Gua kluarkan 3 ketul ayam bhgian breast boneless…Perut gua mmg dah lapar kronik…Badan gua plak semakin lemah2…Ntah cam ner,,,tekak gua gatal2 nk minum air tenaga cam Aquarius/Pocari Sweat/100Plus dan etc…Gua bukak peti,,,tgk2 satu botol haram jadah takde…Yg ade adlh kotak2 air kopi…Sekali lgk gua tepuk dahi gua…
                                                                                               *************************************
Bile nasik masak je,,,gua cepat2 kluarkan dari ricecooker…Gua letak dlm periuk,,,letak air pastuh letak kiub pati ayam Knor…Gua bukak peti smula utk carik daun sup supaya bubur gua leh jadik lebih sedap lgk…Sekali lagik gua hampa…Arrghh,,,gua terpaksa telan bubur yg rasa die kurang kick…Nasib baik ayam boneless tuh gua buat goreng style karaage…Ade gak rasa best skit…
                                                                                               *************************************
Parah betul !!!...Gua tak tau nk mengadu nasib kat saper…Badan gua mmg lemah kaw2…Nk tido tak bleh sbb dah puas tido petang tadik…Ubat demam plak setakat panadol je…Maka,,,terpaksa laah gua merengek kat blog nih…Nk tulis status fesbuk kang,,,cam capub plak…
                                                                                               *************************************
Org2 tua dlu ade ckp,,,kadang2 demam nih sbb rindu…Lepas 2-3 minit gua fikir,,,gua dah tau yg gua nih sbnrnya rindu kaw2 kat awek Korea…Masalah die,,,awek Korea takde kat rumah gua…Kalo budak kecik yg rindukan mak atau bapak die,,,biasanya budak tuh akan diberikan pakaian mak atau bapak die sbgai pelepas rindu…Sekali lgk problem,,,gua takde baju awek2 Korea yg cun utk dihidu…Kalo ade pun,,,lu org tuduh gua pencurik plak…Plg lekeh,,,lu org tuduh gua pervert,,,stalker dan etc…Jauh sekali org2 sekeliling gua nk berfikiran positif…

Aiish,,,tak sabar betul gua nk berfoya2 kat Korea dgn awek2 manis…Adoooiii,,,parah betul demam !!!!...

INFO KHAS :
1.        Harap2 pagi nanti dah kebah…Dah byk giler gua minum air masak nih…
2.        Hari Jumaat nih,,,gua akan berangkat kat Korea…Beberapa aktiviti social bersama awek2 Korea akan dirancang rapi oleh gua lepas demam nih kebah…
3.        Doakan gua sihat walfiat…
4.        Lu org jage kesihatan…Bgk yg belummerdeka,,,sile jaga kesihatan dgn rapi…
5.        Bykkan dgr lagu2 Korea !!!...Gua ikhlas nih kasik nasihat…

8 comments:

Sal D. Miza said...

ish3 parah tol ko terkenang2 awek korea. hahah. odaijini weh. hrp2 ko cukup sihat utk ke korea nnt. ;p

Anonymous said...

dgr lagu korea smpai terlebih dose kut...hahaha~

btw, bukan mummy ke panggilan kpd ur mom..=P

Anonymous said...

besides T-ARa, ade 4-minute,fx, brown eyed girls, Kara, Rainbow, Secret, After School, IU......hehehhehe

mr D said...

@salmi : harap2 cam tuh laa...thanks..

@anonym 1 : harap2 tak sampai tahap tuh laa...mummy buleh,,mama pun buleh !!!...fleksibel...lepas nih nk panggil "okaasan" plak aa..

@anonym 2 : sgt berterima kasih atas info anda...harap2 tak demam kalo layan byk2 video group tuh...

shafiqahshaharuddin said...

aih mangat..baru nak kate odaijini kat ko..tapi kalu demam sbb awek korea,kansel la..ekeke
p/s:nnti ko g korea,susah gler nak jumpa awek cun..aku tak tipu..semua yg kat tv tue dusta semata-mata...

mr D said...

@kaksiti : hang biaq betui !!!...

MizzMiza said...

hahah..hampa mangat kak ct ckp cmtu..

same la kak ct.
baru nk kesian bile ko citer bile demam mak masak bubur,milo etc yg sedap.tp kansel!
haha

mr D said...

@asmiza : ko pun sama gak eh dgn kaksiti..bleh plak kansel2 nk kesian...hahaha