BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 29, 2010

HARI KAMIS YANG DIPENUHI DGN AKTIVITI2 BERFAEDAH


Hari nih (KHAMIS) gua penat gile…Tp gua jgk rasa lega sbb beberapa mende yg penting tlh berjaya disettlekan…論文gua yg telah lama disiapkan oleh Iwama(岩間)tlh selamat dihantar ke 学科長semalam…Tujuan hantar adlh utk mintak cop mohor rasmi die…Itu adlh salah satu proses2 JABEE yg gua kene lalui…Berikut adlh aktiviti2 yg gua jlnkan mengikut jam...Solat 5 waktu gua tak luper walopun gua tak tulis !!!...
6:00am :- Gua tak dpt tido lena…Gua golek2 atas tilam,,,tp tak mampu nk tido…So,,,gua bgn amik wuduk dan Subuh…Gua tau,,,lu org kompem Subuh Gajah kan..kan…kan…Tak yah nk kelentong gua aa…Lepas Subuh,,,gua cube tido…Tp tak leh gak…
9:00am :- Gua dah duk kat lab…Mulut gua kumat-kamit bace skrip 発表 yg dikarang oleh secretary gua,,,Iwama…Gua cube2 hafal skrip gua…Gua tau yg hari nih adlh hari yg sgt penting sbb ade 研究室nyer 発表…Tp,,,keadaan yg tidak kondusif dlm lab menyebabkan otak gua sakit kaw2 utk cube menerima input2 skrip 発表…Oleh itu,,,gua tlh decide utk berenti hafal skrip dan bukak fesbuk…Ternyata fesbuk berjaya melegakan otak gua sekejap…
9:30am :- Gua dan Iwama praktis 発表…Kite org 練習 sekali je sbb masing2 agak berjaya mengeluarkan hafazan masing2 dlm masa yg ditetapkan…発表時間pd hari nih adlh selama 15minit…質問時間adlh selama 5minit…
10:20am :- Kite org bergegas ke tempat 発表 dan ready dgn slide発表
10:30am :- 研究室の発表 dimulakan oleh gua dan Iwama…Tetamu kehormat yg hadir pada hari nih adlh 先生,,,院生,,,4年生 dan 3年生 yg akan start 研究 die org pd bulan 4 nih…Gua dan Iwama berjaya menghabiskan 発表 dlm masa yg ditetapkan…Takde kasik chance langsung kat 先生 utk dpt masa ekstra utk komen lebih2…
12:15pm :- Majlis 自己紹介 dgn 3年生…Seluruh warga lab kecuali 先生 tlh mengenalkan diri masing2…Sumer org ckp dlm 日本語…Gua sorang je kasik ekstra skit,,,capub 自己紹介 dlm 日本語 dan 英語…Pada mulenye,,,gua gune 日本語 tahap 丁寧 time 自己紹介…Tetapi,,,sebaik shje gua habis 自己紹介,,,tetibe 先生 kasik statement kat dak2 3年生ttg kebolehan gua berspeaking LondonOMG !!!...So,,,demi tidak menghampakan harapan dak2 3年生 yg nk dgr gua speaking dan jugak disbbkan gua rasa bertanggungjawab utk kasik bukti kat 3年生 ttg ape yg 先生 ckpkan ttg gua tuh adlh mende yg benar,,,gua dgn bangganya 自己紹介 sekali lgk dlm 英語 dgn slang org BritishAmik kau !!!...Tak salah kan…Gua bukan sengaja capub speaking London nih…Sbb tadik darurat,,,terpaksa laa gua speaking…Majlis 自己紹介 nih tlh didtgkan khas dgn makanan dan minuman2 mewah yg dibelanja khas oleh 先生Mmg safe duit gua !!!...Apesal laa tak hari2 cam nih…
2:00pm :- 相談dgn 先生ttg 発表 yg gua dan Iwama dah karut-marutkan pagik tadik…Beberapa perkara penting yg harus diperbetulkan dan ditambah tlh dihighlightkan oleh 先生…Gua jugak ingin mengambil kesempatan nih utk advice lu org agar selalu2 la jumpe 先生 mintak 相談…Tanpa 相談 dari 先生,,,kompem lu org akan buat perkara2 yg menyesatkan !!!...Nasib baik gua tak sesat…Alhamdulillah !!!...Gua saje je kasik advice nih time dah dekat2 nk grad…
3:00pm :- Clbrate birthday Iwama kat lab…Clbration tlh dijlnkan dlm keadaan yg hiruk pikuk dgn gelak tawa seolah2 dah grad...Gua sorang je baca bismillah time makan kek tadik !!!...Haram jadah yg lain makan kek tak bace bismillah
4:00pm :- Otak gua semakin parah…Mata gua semakin kuyu…Iwama dah blah sbb die ade parti dgn gf2 kat tempat lain…So,,,gua pun blah balik rumah…
5:00pm :- Gua makan dinner…Gua cube buat dunno dgn otak yg sakit kaw2…
6:00pm :- Gua decided utk tido…Gua tido…Gua tido dgn tidak memakai baju…Gua tau,,,dak2 prmpuan kompem tgh meleleh air liur time bace ayat nih…
11.30pm :- Bangun dari tido…Gua bukak words dan taip karangan nih…Saje je nk capub kat lu org ttg aktiviti hari nih…Lu org sabar je laa…
12:00pm :- Karangan dah hampir nk siap…Gua men mafia wars skejap sbb gua rasa cam dah lama tak belasah org…Hasilnya,,,gua berjaya naik level…Sekali lagik gua nk capub ttg aktiviti yg gua buat…Dah masuk hari Jumaat...
12:20pm :- Gua sedang tulis ayat nih….Gua tak tau nk habiskan karangan blog gua dgn ape…Gua pikir carik idea jap…Kurang ajar laaa kalo gua habiskan dgn ayat cam nih…Mengamuk lu org kang…
12:30pm :- Gua dah dpt idea cam ner nk tulis ending karangan nih…Nih aaa….

Semoga lu org tabah dlm menyiapkan mende2 yg perlu disiapkanNo pains no gain !!! Hastala besta bebeh !!!...….Oh yer,,,mebe ramai org dah luper muke Iwama cam ner…Ade sesetgh antara korang mungkin tak pernah tgk langsung muke die kan…So,,,gua decide utk letak pic die kat blog gua…Lu org jgn tuduh2 gua gay plak sbb gua sbnrnya ada ramai awek2 Korea -> Kumpulan SNSD… Dah,,,jgn cube2 nk berebut2 dgn gua plak…





    Pic 1 : Posing lahanat Iwama dlm Photoshop


      (Pic nih buleh dijumpai kat dlm loker dak2 lab gua disbbkan promosi hebat oleh Iwama sendiri...Marah betul gua sbb Iwama selamber je gune badan gua tanpa kebenaran utk tujuan super-impose dia...)




Sepatah Kata :
1.        JABEE = JAPAN ACCREDIATION BOARD for ENGINEERING EDUCATION
2.        Sori,,,gua tak abis tulis tadik…Ayat yg betul adlh Gua tido dgn tidak memakai baju kemeja yg gua pakai time 発表tadik…Segala kesulitan amat dikesali…Dak2 prmpuan dimintak tidak fikir lebih2…
3.        Doakan gua sihat walfiat…Sejak sehari dua nih,,,gua asyik lemah2 badan je…Tlg jgn santau gua !!!...

3 comments:

aienrozaini said...

sengal!! muahahaaa...

eh gmbr tu bukan ko nye desktop background ke? =P kantoiii

shafiqahshaharuddin said...

biar btul jadi wall desktop ko mangat...aishh..

mr D said...

@aien : mana ade...pic desktop aku lain...tp aku ade letak pic nih yg ori nyer (muke aku) kat dlm folder "gambar2 seksi danial" kat desktop..ko bukak eek??...

@kak siti : takde...desktop aku lain...gambar awek2 korea !!!